Trochę o mnie i o tobie.

darmowe-zdjęcia-na-bloga-2.jpg

Dzisiejszy wpis poświęcony jest inspiracjom i książkom. 😀 Nie, nie! Nie uciekaj! Opowiem coś wartego przeczytania, zaufaj 🙂 Zależy mi, abyś dostał dawkę wiedzy, więc czytaj dalej. 🙂

Patrząc wstecz, kiedyś naprawdę nie cierpiałam czytać. jako dziecko wolałam bawić się i ganiać po podwórku, a książki? Pff, szły w kąt.

Na szczęście, gdy miałam 13-14 lat, szał zrobił bestseller Saga Zmierzch! Tak, byłam wśród tych nastolatek, które dostawały ślinotoku na widok Edwarda 😛 W dodatku wszystkie części przeczytałam 3-4 razy.

Tak, to możliwe. 🙂

Wtedy rozpoczęłam przygodę z książkami. Czytając ich wiele napotkałam się na wartościowe i inspirujące wątki. Dlatego założyłam zeszyt z cytatami. Do tej pory notuje w nim to, co uważam za ważne 🙂

DSC_0025

DSC_0014

Trzy i pół linijki tekstu, a ja w tym widzę mega mega wiedzę!

Tekst z książki „11 minut” Paula Coelha. Dziewczyna imieniem Maria mówi, iż masz wybór: możesz narzekać, być biernym i godzić na to, co przyniesie los, albo stać się poszukiwaczem przygód. Odkrywać, poznawać i iść po swoje marzenia. Wszystko zależy od ciebie.

Osobiście wolę drugą wersję 🙂

DSC_0031.JPG

Właśnie dlatego lubię czytać książki. Nie mam pojęcia, kiedy zaskoczą mnie wątkiem, dającym do myślenia. To fragment książki „Stowarzyszenie umarłych poetów” Nancy H. Kleinbaum. Nowy nauczyciel John Keating, udzielił uczniom tej rady, a ja się pod nią podpisuje.

Nie warto zabiegać o akceptację innych, bądź sobą, pokaż światu jaki naprawdę jesteś, co myślisz, co lubisz, a czego nie. Trzymaj się tego i nie oczekuj, że inni to zrozumieją. 🙂

DSC_0027

Niedawno przeczytałam książkę „W szpilkach od Manolo”. Historia krążyła wokół życia Liliany, zwykła historia z wątkiem kryminalnym i miłosnym. Jednak na sam koniec, zaskoczył i przykuł moją uwagę ten fragment.

To najszczersza prawda. Ilu ludzi narzeka na swoje życie? Cała masa. Ilu ludzi pracuje w znienawidzonej pracy? Mnóstwo. Ilu ludzi tkwi w związkach, w których są nieszczęśliwi? Za dużo.

Żyj jak chcesz, ale wiem jedno – jak kamień uwiera ci w bucie, to go wyjmujesz, a nie zapierdalasz dalej.  

Jesteś panem swego życia, więc żyj tak, abyś był zadowolony. Zmieniaj, ulepszaj i wyrzucaj śmieci.

Wracając do głównego tematu, chciałam przybliżyć ci moje podejście do literatury. Książki nie służą tylko do zabicia czasu, można wyczytać z nich wiele mądrości. Nawet jedna potrafi mocno na ciebie wpłynąć np: „Alchemik”,Paula Coelha.

Na koniec zapytam, jakie ty lubisz książki ? Może, czytałeś którąś, z tych które przedstawiłam? 🙂

Chcesz mi jakąś polecić? Jestem otwarta na propozycję 😉

2 thoughts on “Trochę o mnie i o tobie.

Skomentuj

